[1] ΤΥΠΟΙ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ
Βάσει αυτών των αναλύσεων
δημιουργήθηκαν 4 ομάδες προσωπικοτήτων με 4 υπο-τύπους η κάθε μια, ανάλογα και
με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ανθρώπου σε 5 βασικούς τομείς. Αυτοί οι
τομείς είναι ο Νους, η Ενέργεια, η Φύση, οι Τακτικές και η Ταυτότητα. Ανάλογα με τον ρόλο σας
σε αυτούς τους πέντε τομείς περιλαμβάνονται και κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά,
τα οποία και απεικονίζονται με λατινικά γράμματα και τα οποία πιο αναλυτικά
σημαίνουν:
Εσωστρέφεια (I) ή Εξωστρέφεια (E)Οι 4 βασικές ομάδες προσωπικοτήτων είναι οι Αναλυτές, οι Διπλωμάτες, οι Φρουροί και οι Εξερευνητές. Με αυτόν τον τρόπο προκύπτουν 16 διαφορετικοί χαρακτήρες προσωπικοτήτων που πιο συγκεκριμένα είναι:
Διαίσθηση (N) ή Αίσθηση (S)
Σκέψη (T) ή Συναίσθημα (F)
Λογική (J) ή Αντίληψη (P)
ο Συνήγορος, ο Μεσολαβητής, ο Πρωταγωνιστής, ο Προωθητής (Διπλωμάτες)
ο Λογιστής, ο Υπερασπιστής, το Στέλεχος, ο Πρέσβης (Φρουροί)
ο Βιρτουόζος, ο Περιπετειώδης, ο Επιχειρηματίας, ο
Διασκεδαστής (Εξερευνητές)
Προσδιορισμός
των χαρακτηριστικών και προτιμήσεών σας (προσαρμοσμένων στην κατάδυση και στην
διδασκαλία)
Υπάρχει μια αξιολόγηση που μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιο είναι το βασικό σας στυλ - ιδιοσυγκρασία. Αρχικά, κοιτάξτε την ομάδα των λέξεων. Για κάθε ομάδα αποφασίστε ποιά από τις τέσσερις επιλογές σας αρέσει περισσότερο στην κλίμακα από 1 έως 4. Είναι σημαντικό να απαντήσετε στις ερωτήσεις σύμφωνα με το τι αισθάνεστε ότι είναι σωστό και όχι αυτό που νομίζετε ότι οι άνθρωποι σκέφτονται για σας ή αναμένουν από εσάς.
Πρώτα επιλέξτε αυτό που σας αρέσει περισσότερο και γράψτε τον αριθμό 4 στο αντίστοιχο κουτάκι. Στη συνέχεια επιλέξτε αυτό που σας αρέσει λιγότερο και γράψτε τον αριθμό 3. Στη συνέχεια γράψτε τον αριθμό 2 και τέλος τον αριθμό 1. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε τους αριθμούς 4,3,2,1 σε κάθε κουτάκι. Δεν επιτρέπονται συνδυασμοί, επομένως πρέπει να αποφασίσετε για κάθε ομάδα ξεχωριστά με τον αντίστοιχο αριθμό. Μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα στην επόμενη σελίδα.
Όταν τελειώσετε το ερωτηματολόγιο, ακολουθήστε τις οδηγίες στο φύλλο βαθμολόγησης.
Υπάρχει μια αξιολόγηση που μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε ποιο είναι το βασικό σας στυλ - ιδιοσυγκρασία. Αρχικά, κοιτάξτε την ομάδα των λέξεων. Για κάθε ομάδα αποφασίστε ποιά από τις τέσσερις επιλογές σας αρέσει περισσότερο στην κλίμακα από 1 έως 4. Είναι σημαντικό να απαντήσετε στις ερωτήσεις σύμφωνα με το τι αισθάνεστε ότι είναι σωστό και όχι αυτό που νομίζετε ότι οι άνθρωποι σκέφτονται για σας ή αναμένουν από εσάς.
Απαντήστε ειλικρινά!
Θυμηθείτε ότι έχετε να κάνετε με προτιμήσεις και όχι με εξετάσεις!
Πρώτα επιλέξτε αυτό που σας αρέσει περισσότερο και γράψτε τον αριθμό 4 στο αντίστοιχο κουτάκι. Στη συνέχεια επιλέξτε αυτό που σας αρέσει λιγότερο και γράψτε τον αριθμό 3. Στη συνέχεια γράψτε τον αριθμό 2 και τέλος τον αριθμό 1. Πρέπει να χρησιμοποιήσετε τους αριθμούς 4,3,2,1 σε κάθε κουτάκι. Δεν επιτρέπονται συνδυασμοί, επομένως πρέπει να αποφασίσετε για κάθε ομάδα ξεχωριστά με τον αντίστοιχο αριθμό. Μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα στην επόμενη σελίδα.
Όταν τελειώσετε το ερωτηματολόγιο, ακολουθήστε τις οδηγίες στο φύλλο βαθμολόγησης.
Παράδειγμα
Κλίμακα βαθμολόγησης
o
4 = Περισσότερο
o
3 = Λιγότερο
o
2 = Σχεδόν
o
1 = Ελάχιστο
Παράδειγμα ερώτησης
1.
Η ανάγκη να
καταδυθείτε για εσάς είναι:
3 Γ Να βρείτε νόημα στη ζωή
4 Α Να
μάθετε και να αποκτήσετε γνώση
2 Β Να ανήκετε κάπου
1 Δ Ελευθερία να κάνετε ότι θέλετεΕρωτηματολόγιο
1. Η ανάγκη να καταδυθείτε για εσάς είναι:
Γ
|
Να βρείτε νόημα στη ζωή
|
|
A
|
Να μάθετε και να αποκτήσετε γνώση
|
|
B
|
Να ανήκετε κάπου
|
|
Δ
|
Ελευθερία να κάνετε ότι θέλετε
|
2. Βασική ανάγκη για εσάς είναι:
Δ
|
Να συγκρουστείτε
|
|
A
|
Να διατηρήσετε την ηρεμία σας
|
|
Γ
|
Να δημιουργήσετε σχέσεις
|
|
B
|
Να είστε υπεύθυνος και να κάνετε το καθήκον σας
|
3. Ποια από αυτά τα θέματα σας ενδιαφέρουν;
Γ
|
Άνθρωποι
|
|
A
|
Ιδέες
|
|
B
|
Πληροφορίες
|
|
Δ
|
Δράσεις
|
4. Δείχνετε σεβασμό:
B
|
Στις αρχές
|
|
A
|
Στην λογική
|
|
Δ
|
Στις επιδόσεις
|
|
Γ
|
Στις σχέσεις
|
5. Εσείς:
Γ
|
Παλεύετε γι’ αυτό που πιστεύετε
|
|
Δ
|
Είστε συνεχώς απασχολημένοι
|
|
A
|
Κοιτάτε στο μέλλον
|
|
B
|
Φροντίζετε τους άλλους
|
6. Σας αρέσει:
A
|
Η εξερεύνηση
|
|
B
|
Η ασφάλεια
|
|
Γ
|
Η συνεργασία
|
|
Δ
|
Η αξιοποίηση ευκαιριών
|
7. Είστε καλός σε:
Δ
|
Να παίρνετε γρήγορες αποφάσεις
|
|
B
|
Να προσέχετε τις λεπτομέρειες
|
|
Γ
|
Να εμπνέετε άλλους
|
|
A
|
Επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων
|
8. Θέλετε:
Δ
|
Ποικιλία
|
|
A
|
Λογική
|
|
Γ
|
Αρμονία
|
|
B
|
Σταθερότητα
|
9. Προτιμάτε να εστιάσετε:
B
|
Στη δομή
|
|
Γ
|
Στις σχέσεις
|
|
Δ
|
Στις δράσεις
|
|
A
|
Στη γνώση
|
10. Αξίζει για εσάς:
Δ
|
Η δράση
|
|
B
|
Η ασφάλεια
|
|
Γ
|
Η αυτοβελτίωση
|
|
A
|
Η ευφυΐα
|
11. Παίρνετε
αποφάσεις βασιζόμενοι σε:
Γ
|
Διαίσθηση
|
|
Δ
|
Αισθήσεις
|
|
A
|
Δεδομένα
|
|
B
|
Παραδοσιακά
|
12. Απολαμβάνετε:
Δ
|
Περιπέτεια
|
|
B
|
Κοινωνικές συγκεντρώσεις
|
|
Γ
|
Σημαντικές αλληλεπιδράσεις
|
|
A
|
Θεωρίες και δεδομένα
|
13. Οι στρεσογόνοι παράγοντες στη δουλειά σας είναι:
Δ
|
Αναποτελεσματικότητα
|
|
Γ
|
Πλήξη
|
|
B
|
Αδικία
|
|
A
|
Δεν έχω προσδιορίσει
|
14. Εκτιμάτε:
Γ
|
Εξειδικευμένη απόδοση
|
|
A
|
Έρευνα και μελέτη
|
|
B
|
Συνεργατική αλληλεπίδραση
|
|
Δ
|
Σεβασμός στην τακτική και την παράδοση
|
15. Το ηγετικό
στυλ σας είναι:
Δ
|
Αμετακίνητος, σκληρός, δίκαιος, σεβαστός
|
|
Γ
|
Χαλαρός, ευέλικτος, ανοιχτός
|
|
B
|
Υπομονετικός, υποστηρικτικός, ενθαρρυντικός
|
|
A
|
Λογικός, ενθαρρυντικός, άμεσος
|
16. Η προτίμησή σας είναι:
Δ
|
Συζήτηση σε μικρές ομάδες
|
|
A
|
Διαλέξεις
|
|
Γ
|
Ανάγνωση και έρευνα
|
|
B
|
Διάλεξη ακολουθούμενη από συζήτηση
|
17. Κατά την
εκπαίδευση, απολαμβάνετε:
B
|
Την επίδειξη
|
|
Δ
|
Την ερμηνεία
|
|
A
|
Την βοήθεια
|
|
Γ
|
Την ακρόαση
|
18. Είστε και
νιώθετε πιο άνετα:
Γ
|
Χρησιμοποιώντας συμβολισμούς
|
|
Δ
|
Δημιουργώντας και εφαρμόζοντας σχέδια δράσης
|
|
B
|
Εστιάζοντας σε εκείνα που θέλουν οι
συμμετέχοντες
|
|
A
|
Δίνοντας σαφείς οδηγίες
|
19. Προτιμάτε να παρέχετε περισσότερο:
A
|
Συζήτηση και ασκήσεις σε μικρές ομάδες
|
|
Γ
|
Ο εκπαιδευτής να οδηγεί το μάθημα
|
|
B
|
Ανοιχτή συζήτηση / μοίρασμα εμπειριών
|
|
Δ
|
Διαδικασία ελεύθερη / τροφή για σκέψη
|
20. Εσείς:
Δ
|
Βοηθάτε τους μαθητές να επικοινωνούν μεταξύ τους
|
|
A
|
Διαβάζετε την γλώσσα του σώματος
|
|
Γ
|
Αφουγκράζεστε τις σκέψεις, μπορείτε να
παραβλέψετε τα συναισθηματικά σημεία
|
|
B
|
Προτιμάτε να επιμείνετε στην ατζέντα σας
|
21. Ως
εκπαιδευτής, θεωρείτε τον εαυτό σας:
B
|
Δάσκαλο
|
|
Δ
|
Φίλο
|
|
A
|
Ειδικό
|
|
Γ
|
Βοηθό
|
22. Είναι πιο πιθανό να:
Γ
|
Συνδέετε την εκπαίδευση με την πραγματική ζωή
|
|
B
|
Επιτρέπετε χρόνο για πρακτική εξάσκηση
|
|
Δ
|
Σκέφτεστε από διαφορετικές οπτικές γωνίες
|
|
A
|
Να παρέχετε θεωρία
|
23. Προτιμάτε τους μαθητές που:
A
|
Είναι αυτοκατευθυνόμενοι
|
|
Γ
|
Είναι χαλαροί, ευέλικτοι και ανοιχτοί
|
|
B
|
Ακολουθούν τις οδηγίες
|
|
Δ
|
Πειραματίζονται και δοκιμάζουν
|
24. Συνήθως
προετοιμάζετε ένα πρόγραμμα που:
Δ
|
Ενθαρρύνει τους εκπαιδευόμενους να αυτό-αξιολογούνται
|
|
A
|
Δίνει σε όλους τη δυνατότητα να μιλήσουν
|
|
Γ
|
Μοιράζεται ιδέες αλλά όχι συναισθήματα
|
|
B
|
Περιλαμβάνει σημειώσεις και διαγράμματα
|
25. Ως εκπαιδευτής,
εσείς:
B
|
Παρέχετε αρκετό χρόνο στους μαθητές σας για πρακτική
|
|
Δ
|
Τους ενεργοποιείτε για να σκεφτούν παραπέρα
|
|
A
|
Τους κατευθύνεται για να διαφυλάξετε τη γνώση
|
|
Γ
|
Τους δίνετε χρόνο για να το απολαμβάνουν
|
Φύλλο Βαθμολόγησης
Προσθέστε το συνολικό αριθμό που γράψατε δίπλα σε
κάθε γράμμα του αλφαβήτου στο ερωτηματολόγιο. Προσθέστε όλα τα Α και σημειώστε
το σύνολο στον πίνακα προσωπικής βαθμολογίας. Στη συνέχεια το ίδιο για όλα τα
γράμματα. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή.
Η προσωπική βαθμολογία σας
A
ΑΛΦΑ
|
|
B
ΒΗΤΑ
|
|
Γ
ΓΑΜΑ
|
|
Δ
ΔΕΛΤΑ
|
Συνολικά A _________ Συνολικά B __________
Συνολικά Γ __________ Συνολικά Δ __________
Το
γράμμα με το υψηλότερο σύνολο μοιάζει περισσότερο με εσάς.
Γράψτε
το εδώ: ___________________
Τα άλλα γράμματα είναι τα αμέσως επόμενα στυλ
προτίμησής σας. Αν οι συνολικοί αριθμοί σας είναι κοντά ο ένας στον άλλο αριθμητικά
(το πολύ να έχουν 5-6 βαθμούς διαφορά), μάλλον θα βρείτε αρκετά στοιχεία του
στυλ σας και σε αυτές τις άλλες κατηγορίες - στυλ ιδιοσυγκρασίας. Αν οι αριθμοί
σας είναι πολύ διαφορετικοί με μεγάλη αριθμητική διαφορά μεταξύ τους ή κάποιος
είναι πολύ χαμηλότερος και απέχει από τους άλλους, αυτή είναι και η περιοχή που θα σας δυσκολεύει περισσότερο στη δουλειά
σας. Τουλάχιστον τώρα όμως θα έχετε τις γνώσεις με την
αυτό-αξιολόγηση για το πώς να βοηθηθείτε μέσα από το παρακάτω υλικό.
Τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί;
Στην πραγματικότητα, είμαστε ένα μίγμα όλων των τύπων που κινείται μέσα σε
αυτούς τους αριθμούς και ελισσόμαστε μέσα ή γύρω από τα άλλα στυλ σύμφωνα με
τις συνθήκες και τα επίπεδα άνεσης που μας υπαγορεύουν οι εκάστοτε περιστάσεις.
Αυτό σημαίνει ότι είμαστε περισσότερο σαν ένα αναμεμειγμένο ποτό, ένα κοκτέιλ δηλαδή,
μια μίξη πραγμάτων παρά ξεχωριστά συστατικά. Θα αναγνωρίσετε παρακάτω στην
ανάλυση ότι μπορεί να συμπεριφέρεστε με έναν συγκεκριμένο τρόπο στη δουλειά
σας, αλλά θα βρείτε και στοιχεία από άλλα στυλ που ταιριάζουν στην
ιδιοσυγκρασία σας. Καθώς διαβάζετε τις παρακάτω περιγραφές δείτε αν συμφωνούν
με το πώς συμπεριφέρεστε σαν ένας δάσκαλος-εκπαιδευτής, σαν ένας παρουσιαστής
θεμάτων ή σαν ένας διοργανωτής και πάροχος γνώσης (όλοι οι τίτλοι που
ταιριάζουν στο προφίλ ενός εκπαιδευτή καταδύσεων).
Περισσότερα A – Κατηγορία «ΑΝΑΛΥΤΕΣ»
Οι αναλυτές είναι άνθρωποι με όρεξη για μάθηση, αντιστοιχούν συχνά σε εργασίες όπως τραπεζικοί ή μηχανικοί. Τους αρέσει να καταλαβαίνουν πώς λειτουργούν τα πράγματα. Θεωρούν τη δομή και τη διαμόρφωση των πραγμάτων πρωταρχικής σημασίας. Επεξεργάζονται τις πληροφορίες διαισθητικά και κοιτάζουν την ευρεία εικόνα. Είναι οραματιστές, όπως ο Albert Einstein, Bill Gates, Walt Disney, Napoleon Bonaparte, Margaret Thatcher. Όταν είναι καιρός να λάβουν αποφάσεις εφαρμόζουν τη λογική και δεν πείθονται από τα συναισθήματα. Δύσκολα θα τραβήξετε την προσοχή τους. Η εμπειρία και η επάρκεια είναι πολύ σημαντικές για τους αναλυτές γιατί είναι ορθολογιστές. Αυτό το προφίλ ιδιοσυγκρασίας αποτελεί περίπου το 5 έως 7% του πληθυσμού. Για να έρθετε σε επαφή και να τα βγάλετε πέρα με τους Αναλυτές που θα βρίσκονται στο κοινό σας επιδείξτε την εμπειρία σας από την αρχή του μαθήματος. Είναι βασικό να κερδίσετε τις εντυπώσεις από την αρχή. Αναφερθείτε συγκεκριμένα στους ειδικούς και θυμηθείτε να αναφέρετε τις πηγές σας. Μπείτε στο θέμα αμέσως και να είστε σύντομος. Οι γενικές δηλώσεις είναι αποδεκτές μόνο αν πρέπει να επανέλθετε και να χρησιμοποιήσετε πληροφορίες από εκεί, επομένως βεβαιωθείτε ότι έχετε τα στατιστικά στοιχεία και τα δεδομένα σας έτοιμα. Για να κρατήσετε την προσοχή τους χρησιμοποιήστε στοιχεία και δεδομένα πρώτα και αφήστε τις προσωπικές ιστορίες και τις γενικότητες για αργότερα.
Αν αυτό είναι το προτιμώμενο στυλ και η ιδιοσυγκρασία σας στην εκπαίδευση η δύναμή σας θα είναι στην αρχιτεκτονική της παρουσίασής σας. Οι ιδέες σας βασίζονται στην επιστήμη και όχι στην υπερβολή. Η παρουσίασή σας είναι λογική και δημιουργική και οι θεωρίες σας έχουν πάντα αποδεικτικά στοιχεία. Δηλώνετε πάντα ξεκάθαρα τις προσδοκίες σας και παρουσιάζετε μια συστηματική παρουσίαση που ακολουθεί μια λογική προσέγγιση. Για να διατηρήσετε τα πράγματα ζωντανά μην φοβάστε να προσθέσετε μερικές ιστορίες για να εμπλουτίσετε το θέμα σας.
Το κακό είναι ότι η αδυναμία σας ως Αναλυτή εκπαιδευτή θα είναι προβλέψιμη. Η υπερβολική λογική μπορεί να σημαίνει ότι διδάσκετε αυτά που μπορούν να κατανοήσουν μόνο άλλοι όμοιοι σας. Μάθετε πώς να ενσωματώνετε το χιούμορ και να κάνετε τη παρουσίασή σας πιο διαδραστική. Ανοίξτε τους δικούς σας δέκτες για να λάβετε γνώση του πόσο αφοσιωμένο είναι το ακροατήριό σας και να τους ενεργοποιήσετε αν το ενδιαφέρον τους πέσει. Χρησιμοποιήστε ιστορίες για να προσθέσετε βάθος και ζεστασιά στην ομιλία σας και θα σας το αναγνωρίσουν. Αποφύγετε να παραμείνετε κολλημένοι στις διαφάνειες του PowerPoint και θυμηθείτε να απομακρυνθείτε από την έδρα για να προσελκύσετε το κοινό σας. Μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστείτε ανάλογα αν η τεχνολογία δυσλειτουργεί, κανονίστε να είστε έτοιμος-μη γι’ αυτό.
Συνολικά, θα λέγαμε ότι η προσέγγισή σας σαν εισηγητής μπορεί να μην είναι η ιδανική για τις ήπιες μορφές δεξιοτήτων, αλλά μπορεί να είναι πολύ κατάλληλη τεχνικά για την εκπαίδευση γενικά.
Περισσότερα Β – Κατηγορία «ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΣ»
Οι
Διπλωμάτες είναι φυσικοί δάσκαλοι, σύμβουλοι και ηγέτες. Είναι καλοπροαίρετοι,
διαισθητικοί και εστιάζουν σε παγκόσμια
ζητήματα όπως η παγκόσμια φτώχεια και τα ανθρωπιστικά ζητήματα. Οι Διπλωμάτες αγαπούν
τις μεταφορές, τις ιστορίες και τους συμβολισμούς από τις στατιστικές και τα
αριθμητικά στοιχεία. Λαμβάνουν αποφάσεις που αντικατοπτρίζουν τις αξίες τους,
βασίζονται στην παρόρμηση και στο ένστικτο σε αντίθεση με τη λογική. Στην
πραγματικότητα, τα στατιστικά στοιχεία και τα γεγονότα τους κάνουν να
βαριούνται. Ψάχνουν για σπουδαιότητα και αναζητούν την αλήθεια. Οι Διπλωμάτες σαν
ιδιοσυγκρασία αποτελούν περίπου το 10%
του πληθυσμού. Αξιοσημείωτα μέλη της ομάδας αυτής είναι οι Eleanor Roosevelt, Billy Graham, Mahatma Gandhi, Jane Goodall, Oprah Winfrey και Albert Schweitzer.
Για να έρθετε σε επαφή με τους Διπλωμάτες στις παρουσιάσεις σας μοιραστείτε τις
αξίες σας και τις προσωπικές σας πεποιθήσεις. Να είστε αυθεντικοί και να τους
προσεγγίσετε λέγοντας ιστορίες που αποδεικνύουν την συμπάθειά σας. Δείξτε ότι
ενδιαφέρεστε για αυτούς και για κάθε άτομο ξεχωριστά στην αίθουσα. Οι Διπλωμάτες
ενδιαφέρονται περισσότερο για το αν σας ενδιαφέρει, παρά για το αν μπορείτε να
αναφέρετε τα στατιστικά στοιχεία.
Αν
το στυλ της διδασκαλίας σας είναι
αυτό ενός Διπλωμάτη τα πλεονεκτήματά σας περιλαμβάνουν να κάνετε βαθιές
συνδέσεις με το ακροατήριό σας σε συναισθηματικό επίπεδο. Είστε ένας καλός
αφηγητής, οπότε βρείτε καινοτόμους τρόπους για να παρουσιάσετε τις πληροφορίες
σας. Έχετε σοφία να μοιραστείτε και είστε πρόθυμοι να το κάνετε. Η έλλειψη του
εγώ σας για αυτά που γνωρίζετε σας κάνει συμπαθητικό. Έχετε ειλικρινή
ενθουσιασμό και παροτρύνετε τους συμμετέχοντες να ενεργήσουν θετικά.
Αν
έχετε μια αδυναμία αυτή είναι η ευαισθησία σας
στο κοινό. Είστε έξυπνοι και θα ερμηνεύετε το νόημα πίσω από τα πάντα. Αυτό
σημαίνει επίσης ότι μπορείτε να αποστασιοποιηθείτε από τις αντιδράσεις των
ατόμων στο ακροατήριο σας και αυτό μπορεί να σας κάνει να χάνετε το δρόμο σας
μερικές φορές.
Η
εκπαίδευσή σας τείνει να είναι ισχυρή, αλλά
μπορεί να μην έχει χιούμορ και να είναι πολύ συναισθηματική. Μπορεί επίσης να
έχετε την τάση να πιστεύετε ότι η αυθεντική ομιλία σας στην τάξη είναι το μόνο
που χρειάζεστε και δεν μπορείτε να προγραμματίσετε την παρουσίασή σας πολύ καλά
και πολυδιάστατα. Ίσως μπείτε στον πειρασμό να αυτοσχεδιάσετε χωρίς
προετοιμασία. Βεβαιωθείτε ότι δεν θα το κάνετε.
Περισσότερα Γ – Κατηγορία «ΦΡΟΥΡΟΙ»
Οι
Φρουροί είναι εξαιρετικά αξιόπιστοι, πιστοί σαν φύλακες άγγελοι και παίζουν με τους κανόνες. Έχουν μια καταπληκτική ηθική
στην δουλειά τους, παραμένουν προσγειωμένοι στη γη και τους αρέσει η ρουτίνα. Είναι
λεπτομερείς και σωστοί. Πρακτικό στοιχείο του χαρακτήρα τους είναι να είναι
σχεδόν πάντα σοβαροί. Είναι καλοί στο να φροντίζουν άλλους ανθρώπους. Μπορούν
συχνά να είναι τα δυσκολότερα, δύστροπα και πιο επικριτικά μέλη του ακροατηρίου
σας.
Οι Φρουροί θα εξετάσουν τα γραφήματα στις
παρουσιάσεις και θα ακολουθήσουν πιστά μια
καλά προετοιμασμένη παρουσίαση. Θα βάλουν πολύ συναίσθημα και μπορεί να βαρεθούν όταν εξαντλήσουν
τελείως το θέμα. Αυτή η ιδιοσυγκρασία αποτελεί το 40 έως 45% του πληθυσμού και περιλαμβάνει ανθρώπους όπως η Queen Elizabeth II, Mother Teresa, George Washington και Colin Powell. Έχουν σεβασμό στην παράδοση και προσελκύονται από στρατιωτικά
και αστυνομικά θέματα. Αυτοί είναι επίσης οι άνθρωποι που θα περάσουν τις παραδόσεις
στα παιδιά και στα εγγόνια τους.
Για να έρθετε σε επαφή με τους Φρουρούς στο ακροατήριό σας να είστε συνοπτικοί, οργανωμένοι και
να υποστηρίζετε αυτά που λέτε με δεδομένα. Παρουσιάστε τις πληροφορίες σε
λογική ακολουθία και μην απομακρύνεστε από το θέμα. Μνημονεύστε άλλους ειδικούς στο αντικείμενο γιατί τους
αρέσει να μοιράζετε η γνώση.
Αν
είστε Φρουρός ως εκπαιδευτής ή ομιλητής, θα
είστε πολύ λογικός και οργανωτικός ούτως ή άλλως. Θα χρησιμοποιήσετε πιθανώς το
PowerPoint επειδή αυτό είναι που
χρησιμοποιούν οι περισσότεροι άνθρωποι και θα έχετε διαφάνειες με πολλά
γραφικά, σχέδια και αριθμούς. Βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε περισσότερες διαφάνειες
από ότι χρειάζεστε.
Οι
αδυναμίες σας είναι ότι είστε προβλέψιμος
και πάντα με το ίδιο εκπαιδευτικό υλικό. Τα δεδομένα θα είναι πάντα εκεί, αλλά
ίσως χρειαστεί να θυμηθείτε (επανειλημμένα) να δίνετε στην ομάδα σας ευκαιρίες
για να ανακαλύψουν ξανά τον εαυτό τους και να επαναπροσδιοριστούν. Μπορεί να
έχετε πολύ περισσότερα εκπαιδευτικά υλικά από αυτά που χρειάζεστε, επειδή
νομίζετε ότι είναι όλα σημαντικά. Αλλά δεν είναι. Δεν τα χρησιμοποιείτε ποτέ
όλα. Αυτό σημαίνει ότι η εκπαίδευσή σας μπορεί να είναι πολύ σφιχτή και χωρίς
χιούμορ. Μην ξεχνάτε να προσθέτετε συναισθηματικό βάθος στην παρουσίασή σας.
Περισσότερα Δ – Κατηγορία «ΕΞΕΡΕΥΝΗΤΕΣ»
Οι
Εξερευνητές επιζητούν δράση και ζουν τη στιγμή. Είναι πολύ κοινωνικοί,
έχουν αυτοπεποίθηση και είναι πειστικοί. Ο Donald Trump, Steven Spielberg, και η Madonna είναι αξιοσημείωτοι Εξερευνητές.
Είναι πνευματώδης, παιχνιδιάρηδες και διασκεδαστικοί. Αν είχαν ένα μήνυμα για
να μοιραστούν θα ήταν ότι ο κόσμος θα μπορούσε να ελαφρύνει λίγο. Αγαπούν να
παίζουν με το κοινό τους και να βλέπουν τον κόσμο ως σκηνή τους. Μπορούν επίσης
να αντιληφθούν τον κόσμο συγκεκριμένα. Απολαμβάνουν ιστορίες που μπορούν εύκολα
να συνδεθούν μεταξύ τους και να φανταστούν να τους συμβαίνουν. Αυτή η
ιδιοσυγκρασία αποτελεί περίπου το 35%
του πληθυσμού.
Για να έρθετε σε επαφή με τους Εξερευνητές
στο ακροατήριό σας να είστε πραγματικοί και
αυθόρμητοι. Μην στέκεστε πίσω από ένα βάθρο και διαβάζετε τις σημειώσεις ή τις
διαφάνειες σας. Να τους δεσμεύετε με ερωτήσεις και συζητήσεις γιατί τους αρέσει.
Χρησιμοποιήστε καλά αναπτυγμένες και εμπνευσμένες προσωπικές ιστορίες και
αφήστε τη δημιουργικότητά σας να τρέξει. Αυτό το στυλ θέλει να μπορείτε να
μοιραστείτε την εμπειρία σας με το κοινό και όχι απλά να τους δώσετε μια
διάλεξη.
Αν
είστε Εξερευνητής ως ομιλητής τα πλεονεκτήματά σας περιλαμβάνουν την ενέργεια, την προσωπικότητα και την
δημιουργικότητα. Θα δίνετε κάθε φορά και μια παράσταση. Θα βάζετε συγκίνηση στο
έργο σας και θα έχετε μια συναισθηματική σχέση ανάμεσα σε εσάς και το
ακροατήριο σας. Είστε φυσικοί αφηγητές οπότε θα μαγέψετε το κοινό σας ούτως ή
άλλως.
Η
αδυναμία σας είναι στην οργάνωση και τη
δομή σας. Επειδή ζείτε για τη στιγμή, η εργασία σας σαν παρουσίαση δεδομένων
δεν θα είναι και η πλέον καταρτισμένη. Μπορείτε να αποφύγετε την προετοιμασία
και να είστε διατεθειμένοι να βασιστείτε στον αυθορμητισμό. Προσέξτε όμως να
μην είστε τόσο αυθόρμητοι και χάσετε την ευκαιρία να περάσετε το μήνυμα στους
μαθητές σας. Διασκεδάστε, αλλά μείνετε στο σωστό δρόμο. Μπορεί επίσης να
χρειαστεί να παρακολουθείτε συχνά τον χρόνο σας, γιατί με την παρόρμηση που σας
διακρίνει συνήθως ξεπερνάτε τα χρονικά όρια και κουράζετε το κοινό σας. Διασκεδάστε,
αλλά αναπτύξτε μια πειθαρχία για να παράσχετε ένα ισχυρό μήνυμα μέσα στα όρια
του χρόνου στους μαθητές σας.
Τι
είναι σημαντικό;
Όλοι έχουμε τις προτιμήσεις μας για το πώς να
κάνουμε καλύτερα την δουλειά μας. Είναι επίσης σημαντικό να θυμόσαστε ότι όλοι μας
έχουμε ένα εύρος ιδιοσυγκρασιών που περιγράφονται εδώ. Έχουμε τις δικές μας
προτιμήσεις και ίσως να είστε ως επί το πλείστον Α, αλλά να βρίσκετε στοιχεία
και συμπεριφορές που συνδέονται στενότερα με το Β, το Γ ή το Δ ανάλογα με τις
ανάγκες σας. Είναι επίσης σημαντικό να έχουμε μια ποικιλία τύπων και στυλ στο χώρο εργασίας μας. Το χάρισμα που έχουν
ορισμένοι άνθρωποι να παρουσιάζουν τα γεγονότα ενώ άλλοι μπορούν να προσελκύουν
συναισθήματα, αυθορμητισμό ή να ενισχύουν τη σημασία των κανόνων καθιστούν την
δουλειά μας αποτελεσματική. Είναι αυτό το μίγμα, η παρουσία διαφορετικών
ιδιοσυγκρασιών μέσα σε ένα πλήθος δυνάμεων που κρατά τον κόσμο μας
συναρπαστικό.Πρωτότυπο Άρθρο του Κώστα Ανδρεάδη Aγοράστε το βιβλίο μου σε e-Book για Tablets / Smartphones / PC με λογαριασμό PayPal ή Credit Card
https://payhip.com/b/pS9s
...και σε έντυπη μορφή στο eBay με δωρεάν μεταφορικά για Ελλάδα και Κύπρο!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε τα σχόλια και τις απόψεις σας για το ιστολόγιο εδώ. Ευχαριστώ.