Συμβουλές για την ασφάλεια των παιδιών στην κατάδυση

Δεν ξεχνάμε ποτέ την παροχή τακτικών υπενθυμίσεων στα παιδιά
Τα παιδιά διστάζουν να κάνουν ερωτήσεις μπροστά στους συμμαθητές τους, ειδικά αν είναι ήδη πιστοποιημένοι και αισθάνονται ότι πρέπει να τα γνωρίζουν όλα. Στις ενημερώσεις κατάδυσης, ξεπεράστε τις βασικές δεξιότητες όπως τα σήματα χειρός, τη ρύθμιση της ταχύτητας ανάδυσης και τις διαδικασίες συντροφικότητας. Υποβρυχίως, μην ξεχνάτε ποτέ ότι τα παιδιά είναι αποστασιοποιημένα και συχνά ξεχνούν να παρακολουθήσουν τον εκπαιδευτή τους ή το ζευγάρι τους, επίσης έχουν δυσκολίες στο να συμβαδίσουν με την ομάδα τους και να ελέγχουν τακτικά τα όργανά τους. Ως εκ τούτου, κρατήστε τα παιδιά κοντά σας υποβρυχίως και πάντα σε ομάδες όχι περισσότερο από δυο, ώστε να μπορούν να επικεντρωθούν σε έναν μόνο αυτοδύτη.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι πρέπει να το κάνουμε να φανεί σαν παιχνίδι
Τα παιδιά είναι ανταγωνιστικά. Θέλουν να ξεπεράσουν τους γονείς τους και το ένα το άλλο σε κάθε ευκαιρία. Επίσης, θέλουν να αποδείξουν ότι τα καταφέρνουν. Για παράδειγμα, κανένα παιδί δεν θέλει να είναι ο πρώτος-η που θα τελειώσει όλο τον αέρα του στο τέλος μιας κατάδυσης, γιατί έτσι στοχοποιούνται. Αναφερθείτε στις σωστές τεχνικές κατανάλωσης αέρα και παίξτε με την πλευστότητά τους μέσα στο νερό.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι τα μάτια μας πρέπει να είναι καρφωμένα πάντα επάνω τους
Μην εφησυχάζεται ποτέ με τα παιδιά γιατί θα αιφνιδιαστείτε. Ελέγξτε προσωπικά τα όργανά τους και συχνά. Τα παιδιά δεν είναι πάντα πρόθυμα να σας πουν την αλήθεια όταν ρωτάτε για το υπόλοιπο του αέρα τους, κατά τη διάρκεια μιας κατάδυσης γιατί δεν θέλουν να είναι η αιτία για όλους να γυρίσουν πίσω. Πολλά παιδιά (αγόρια) πιστεύουν ότι όσο πιο βαθιά πάνε, τόσο πιο ωραία θα είναι. Επίσης πολλά παιδιά έχουν κακά στερεότυπα κυρίως απο τους γονείς τους. Ποτέ μη ζητάτε από ένα παιδί υποβρυχίως να σας δείξει μόνο του την ποσότητα του αέρα του στη φιάλη. Προσοχή, γιατί πολλά παιδιά καταναλώνουν τον αέρα με γρήγορους ρυθμούς. Ταυτόχρονα, βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά ξέρουν να διαβάζουν τα δικά τους όργανα μέτρησης και ιδιαίτερα τους υπολογιστές κατάδυσης. Κάντε πρακτική εξάσκηση στη ξηρά στο τι θα σας δείξουν μέσα στο νερό και πώς να χρησιμοποιήσουν όποια όργανα διαθέτουν. Δείτε σε άλλο άρθρο μου για την ηλικιακή εξέλιξη των παιδιών στην αυτόνομη κατάδυση.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι είναι σημαντικό να βρούμε το κατάλληλο μέγεθος για τα παιδιά
Βεβαιωθείτε ότι έχετε τοποθετήσει στα παιδιά εξοπλισμό κατάλληλο για το μέγεθός τους. Μια στολή πρέπει να εφαρμόζει καλά και να μην είναι μεγάλη, γιατί αλλιώς θα είναι σαν να μη φοράνε τίποτα και θα αρχίσουν να κρυώνουν απο το πρώτο 10 λεπτό. Θυμηθείτε, τα παιδιά χάνουν θερμότητα στο νερό πολύ γρήγορα. Κατάλληλη φιάλη σε μέγεθος σε συνδυασμό με κατάλληλο τζάκετ που εφαρμόζει καλά. Αν υπάρχει η δυνατότητα ρυθμιστή πίεσης με μικρό επιστόμιο και κοντό σωλήνα χαμηλής, γιατί ένας μακρύς σωλήνας κουράζει το στόμα του παιδιού και δημιουργεί ταλάντωση μέσα στο νερό κατά την πλεύση. Κατάλληλα πέδιλα που εφαρμόζουν καλά. Όπως και με τους ενήλικες, η άνεση μέσα στο νερό σχετίζεται άμεσα με τη διασκέδαση και την ασφάλεια.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι τα παιδιά δεν εννοούν πάντα αυτό που λένε
Αυτό είναι χαρακτηριστικό των παιδιών. Συχνά, θα βρουν δικαιολογίες για να μη βουτήξουν παρά να παραδεχτούν ότι φοβούνται, παρατρύνωνται ή κρυώνουν. Να ενημερώνετε πάντοτε τους γονείς που μπορούν να ερευνήσουν για τους πραγματικούς λόγους που διστάζουν. Πολλές φορές, νιώθουν άγχος που δεν ξέρουν πως να το εκφράσουν ή μπορεί να μην θέλουν να απογοητεύσουν τους γονείς τους. Πολλές φορές φταίνε οι γονείς ασυναίσθητα που πιέζουν τα παιδιά να κάνουν κάτι που δεν είναι έτοιμα να κάνουν. Αντί να διακινδυνεύσετε να χάσετε έναν μελλοντικό αυτοδύτη, αφιερώστε λίγο χρόνο για να καταλάβετε τη βασική αιτία πίσω από τις δικαιολογίες και μπορεί να προσφέρετε μια εύκολη λύση. Αν ένα παιδί απλά δεν θέλει να βουτήξει, μην προσπαθήσετε να το πιέσετε, ανεξάρτητα από τις επιθυμίες των γονιών του. Διαβάστε εδώ σε παλαιότερο άρθρο μου για τα στερεότυπα γύρω απο το νερό που εφαρμόζει το συντριπτικά μεγαλύτερο ποσοστό των γονιών πάνω στα παιδιά τους.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι τα παιδιά έχουν ιδιαιτερότητες, ειδικές ανάγκες και δεξιότητες
Συζητήστε με τους γονείς για να μάθετε αν το παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες και προσαρμόστε ανάλογα τον τρόπο διδασκαλίας σας. Σημαντικές αναπηρίες πρέπει να αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση, ενώ οι σχετικά κοινές μαθησιακές δυσκολίες, όπως η υπερκινητικότητα, ελλειμματική προσοχή δεν πρέπει να αποτελούν εμπόδιο στη μάθηση. Στην πραγματικότητα, τα παιδιά με τέτοια σύνδρομα εστιάζουν σε κάτι όταν βρουν κίνητρο και όταν κάτι τραβήξει την προσοχή τους. Μπορείτε να τα αναθέσετε ρόλους βοηθού σας και έτσι να ενεργοποιήσετε το κίνητρό τους για να είναι υποτίθεται οι «υπαρχηγοί» και οι βοηθοί σας στη κατάδυση.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι τα παιδιά χρειάζονται πειθαρχία
Αν η συμπεριφορά ενός παιδιού είναι αποδιοργανωτική για την ομάδα, τότε συζητήστε το θέμα με τους γονείς και επισημάνετε την πειθαρχία που απαιτείται, αλλά προσέξτε να μην επιπλήξετε ή ντροπιάσετε το παιδί μπροστά στους συνομηλίκους του καθώς μπορεί να είναι μια ταπεινωτική εμπειρία γι’ αυτό. Ταυτόχρονα, οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να αφήσουν τους εκπαιδευτές να διδάξουν χωρίς να παρεμβαίνουν. Μην αφήνετε τους γονείς να επεμβαίνουν, να διακόπτουν, να συμβουλεύουν και να χώνονται παντού.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι θα πρέπει να έχουμε έλεγχο πάνω στα παιδιά πάντα
Παρακολουθήστε τα και μετά από την κατάδυση. Να ρωτάτε πάντα τα παιδιά πώς ήταν η κατάδυση τους. Επαινέστε τους γι’ αυτό που έκαναν και δώστε συμβουλές για να κάνετε την επόμενη κατάδυση τους καλύτερη. Στα παιδιά αρέσει ο ανταγωνισμός και να θυμούνται τις δραστηριότητές τους, παρότι είναι απίθανο να το κάνουν μόνα τους, φροντίστε εσείς να καταγράφετε κάθε κατάδυση μαζί τους αμέσως. Τονίστε γιατί είναι σημαντικό να καταγράφουν τις καταδύσεις τους, να τους δείξετε το ημερολόγιό κατάδυσης σας και να μοιραστείτε τις καταδύσεις που έχετε κάνει και τι έχετε δει. Η αφήγηση ιστοριών κατάδυσης είναι κάτι που αγαπούν, γιατί αγαπούν να μοιράζονται τις εμπειρίες τους.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι για τα παιδιά είμαστε πρότυπο
Αν καπνίζετε απλά μην το κάνετε μπροστά τους τουλάχιστον. Αν είστε αθυρόστομος μην βρίζετε μπροστά τους. Καταλάβετε ότι είστε πρότυπο και τα παιδιά «τραβάνε» συμπεριφορές απο εσάς. Αν δεν μπορείτε να τα κάνετε αυτά, απλά μην ασχολείστε με εκπαίδευση παιδιών. Ιδιαίτερη προσοχή για τους άνδρες εκπαιδευτές όταν εκπαιδεύουν μικρά κορίτσια. Οι εκπαιδευτές πρέπει να είναι έμπνευση για τα παιδιά, ώστε να είναι οι δάσκαλοι που θα θυμούνται για το υπόλοιπο της ζωής τους με θετικό τρόπο. Οι προσπάθειες ενός εκπαιδευτή – τριας με παιδιά σήμερα θα έχει μόνιμη επίδραση στο καταδυτικό τους μέλλον αύριο. Μέριμνά σας είναι να κρατάτε τα παιδιά ασφαλή, να είναι υπεύθυνα και να απολαύσουν τις καταδύσεις μαζί σας.

Πρωτότυπο Άρθρο του Κώστα Ανδρεάδη ©

Αγοράστε το βιβλίο μου σε e-Book για Tablets / Smartphones / PC με λογαριασμό PayPal ή Credit Card στο Payhip και σε έντυπη μορφή στο eBay (για Έλληνες του εξωτερικού) με δωρεάν μεταφορικά για Ελλάδα. Επισκεφτείτε επίσης τη σελίδα του βιβλίου στο Facebook για προσωπικές παραγγελίες και επικοινωνία με τον συγγραφέα αν επιθυμείτε να σας αποσταλεί με ΕΛΤΑ και προσωπική αφιέρωση!

Σχόλια

Τα πιο Δημοφιλή Άρθρα